Thursday, October 20, 2011

Jom jenguk orkid RM5


Salam...
Sebenarnya...orkid ni adalah pilihan suami...Dia yg beria-ria suruh beli masa bulan puasa hari tu...saja je nak cuba tanam katanya...beli yg murah2 je dulu...so untuk permulaan saya beli 2 pasu...kakak nurseri tu bagi RM4 satu...murah2...sbb yg dah lebih org pilih...tapi saya tak kisah...Lepas tu ada la saya tambah dalam 8 pasu lagi...semuanya 10 pasu...saya letak 5 pokok dlm satu pasu besar...

So...hari ni saya nak kongsi gambar2 orkid yang saya beli 5 ringgit ari tu...cantik...berbunga lebat..ada yg sampai patah2 dahan...dek bunganya yg lebat sangat...i sukeee....



Yang ni ler sampai patah2 dahan....

yang ni paling saya suka..kelopaknya besar2...




Masa beli ari tu tak perasan banyak yg berwarna putih....sbb beli lain2 hari....taoi takpe lah.. putih pun x kurang cantik dan menawannya...








Yang purple gelap ni pun special utk saya...dlm satu kotak shipping kat nurseri tu...rasanya satu @ dua saja yg warna ni...berebut...masa tu saya yg pilih dan bukak bungkusan orkid ni...satu...satu...


























Kesimpulannya, berbaloi jugak tanam orkid ni...sejukkkkk mata memandang bunga2nya yg mekar..tahan lama pulak tu...so sesiapa yg masih reluctant nk tanam orkid...just go for it frens...

No comments:

Post a Comment