Friday, October 21, 2011

Rak gantung mini pelengkap ruang taman

Salam frens,
Cuaca petang ni kat KB cam nak hujan...dah 2..3..hari dah cuaca mendung semacam... hujan x kira masa dah.. Maklumlah dah nak hujung tahun...nak masuk musim tengkujuh...cuaca camni saya suka ...lebih2 lagi kalau hari hujan...saya ni jenis yg memang suka tengok hujan..terapi.....

Amik peluang Umar saya yg tengah tidur tuu...saya nak share entry pasal rak gantung/mounted shelf yg mmg dah lama hubby buat...cuma pagi tadi je terfikir nak post kat sini. Tengok lah gambar2 kat sini ye. kalau yg mmg suka English Garden....rasanya mmg sesuai letakkan rak ni dan diserikan dgn ornamen2 English...




Hubby saya guna kayu terpakai je. lebar dalam 3" je...Panjang suka hati...bergantung kepada ruang/dinding yg kita nak letak barang tu...

Saya mmg tak suka rak yg guna sesiku...tak 'clean'. Disebabkan rak ni kecik...tak berapa lebar...hubby boleh guna 'clipped bracket' (DIY)...Pasangkan clip tu kat dinding dulu...Lepas tu masukkan papan tu kedlm bracket ...then pasangkan screw. Pasang sepasang...kiri....kanan.





Guna clip biasa je....



Letak ler apa2 yg patut ye....

Itik ke...mushroom ke...

watering can ke....wheelbarrow ke....
Cuba lah ye....

No comments:

Post a Comment